Napirend
7.30 – 9,00 Érkezés, egészséges reggeli kínálása
9,00 – 10.00 Irányított/szabad játék előkészített környezetben, egyéni foglalkozásokkal. (Nagymozgás, finommozgás, fantázia fejlődése, magatartásminták tanulása, érzelmek fejlesztése) Ősszel-télen BölcsiOvinkban sószoba működik, amely a sóbarlangok hatásával egyező módon segít megelőzni a légúti megbetegedéseket
10.00 – 10.15 Tízórai (idénygyümölcs, zöldség, joghurt)
10.15 – 11.00 Napi foglalkozások csoportszobákban, vagy az udvaron:
- „kistudós” természeti, matematikai, fizikai megfigyelések, kísérletezések Montessori eszközök segítségével
- zene, ének, körjáték,
- képzőművészet, népművészet, barkácsolás,
- bábjáték, szerepjáték, néptánc
- sütés-főzés szerepjáték, környezettudatos, egészséges életmódra nevelés,
- ugri – bugri torna, tartásjavító torna
11.00 – 12.00 Udvari játékok, szabadban történő "felfedezések"
12.00 - 12.30 Ebéd az egészségmegőrzés jegyében
12.30 – 12.30 Készülődés az alváshoz: csendjáték, meseolvasás
12.30 – 15.00 Alvás (akik nem alszanak, azoknak külön csendes játék, egyéni foglalkozás)
15.00 – 15.40 Ébredezés, uzsonna
16,00 – 17.00 Irányított/szabad játék, lehetőség szerint az udvaron … szülők várása, beszélgetés a napi élményekről.
A Napirend megszervezése
Intézményünk napi és heti rendjének megszervezésében figyelembe vesszük, hogy az értelmi, érzelmi és egészséges életmódra nevelés mindenképpen fontos, meghatározó szerepet töltsön be.
Igyekszünk olyan határozottan megfelelni ennek, amennyire csak lehet. Ha ez a három komplex dolog együttesen szerepel egy-egy tevékenységben, akkor biztosak lehetünk afelől, hogy a gyerek nem töltött el velünk haszontalan időt. Szeretnénk minden rendelkezésünkre álló időt úgy kitölteni, hogy a gyerek ne vegye észre, hogy neveljük, csak azt érezze minden cselekedetünkkel jót teszünk neki, támogatjuk, bátorítjuk és szeretjük. Mivel ennek a korosztálynak a lételeme a játék, mindenféle eredményt ezen keresztül tudunk elérni náluk. Ha engedjük őket játszani, kibonthatjuk értelmüket, így nyitottak és befogadóak lesznek. Minden tevékenységet igyekszünk úgy szervezni, hogy a gyerek szórakoztatva érezze magát. Lekötjük a figyelmét olyan dolgokkal, amelyek őt érdeklik. Minden gyerek más, más igényei és elvárásai vannak saját magukkal és velünk szemben is. Így szeretnénk a napirendünk és heti rendünk körvonalát és lényegét megtartva minden gyerekre, egyénre szabott feladatot, játékot, mókát kitalálni. Hiszen, ha valamit élvezettel csinál, annak eredménye lesz.
A pozitív eredmény mindig nevelő hatású, hiszen a gyerek, ha egyszer valamit sikeresen megoldott, másodszor is lesz hozzá kedve, nő az önbecsülése. „Meg tudom csinálni, képes vagyok rá”. A gyerekek napirendje és heti rendje csak úgy lesz rugalmas és átlátható, ha mi magunk teszzük azzá. Fontos, hogy saját életünket szervezzük meg úgy, hogy amíg az intézményben tevékenykedünk, nevelő, gondoskodó szerepet töltünk be, semmi ne tudjon minket kizökkenteni, hiszen a gyerek érzi ezt, és az egyensúly felborulhat benne. Nyugtalan és izgő-mozgó lesz. Ha teendőinket a Flamingó napi programjához igazítjuk, nem történhet baj. Nem kell mindig attól rettegünk, hogy valami becsúszik. Tehát a napirendünk elindításakor készen kell állnunk személyesen arra, hogy ezt a napot is tökéletesen, zökkenőmentesen meg tudjuk szervezni.
A nyugodt és folyamatos gondozás feltétele a jól szervezett, gondosan átgondolt, folyamatos és rugalmas napirend. Ezek megléte megteremtik a biztonságérzetet, a kiszámíthatóságot, az aktivitás és az önállósodás lehetőségét. Az egymást követő események a gyerekben jó közérzetet vált ki. A napirend függ a gyerekcsoport életkori összetételétől, fejlettségétől szükségleteiktől,de sok más egyéb körülmény is befolyásolhatja, pl: évszakok, ajtó nyitása, zárása. Az áttekinthető rendszer miatt, a gyerekek menet közben tájékozódhatnak a várható eseményekről, miközben kiiktatódik a várakozási idő. A gyerek lekötve érzi magát, alkot, nincs ideje és lehetősége csalafintaságon törni a fejét.
A napirend egyik legfontosabb tényezői: a személyi állandóság, tárgyi feltételek, a jó munkaszervezés, a kisegítő személyzet összehangolt munkája, a gyermekek otthoni életének, életritmusának lehetőség szerinti figyelembevétele.
A családi napköziben folyó munkáról dokumentáció készül, melyet alkalmanként megosztunk a szülőkkel is.
1.) A napi élet megszervezésében a következő témaköröket dolgozzuk fel
- család
- környezetünk
- testünk
- állatok
- közlekedés
Ezek egy idő után ismétlődnek, konkrétan 5 hetente és az évszaknak megfelelő jelentéssel bírnak. Az évszakok adnak ezeknek keretet. Pl. minden évszakban máshová megy a család kirándulni, más a környezetük, máshogy viselkednek az állatok, másmilyen a közlekedés, és a testünk is máshogy reagál az évszakok váltakozására. A témaköröknek megfelelő foglalkozásokat tarunk.
2.) Tevékenységi formák
Gondozási feladatok
- Testápolás, higiéniai szokások
• ismerkedjenek meg a helyes testápolási teendőkkel, a tisztálkodáshoz szükséges eszközökkel
• ismerjék meg a tisztálkodás sorrendiségét
• segítséggel mossanak kezet, használják jellel ellátott törölközőjüket
• ismerjék a papírzsebkendő használatát és segítséggel használják is azt
- Öltözködés
• ismerjék fel saját ruhájukat, cipőjüket
• próbálkozzanak az öltözködéssel
• ruhájukat próbálják segítséggel ki és begombolni, fel és levenni
- Étkezés
• ismerjék és helyesen használják az étkezéshez szükséges tárgyakat( pohár, evőeszközök, szalvéta )
• ismerkedjenek meg a kulturált étkezés szokásaival, szabályaival
- Szobatisztaságra nevelés
Fokozott figyelmet fordítunk arra, hogy a pelenkázás, biliztetés, kis WC használat a gyermek fejlettségének megfelelően történjen.
A pelenkás gyermeket minden étkezés előtt, illetve szükség szerint teszünk tisztába. A tisztába tevés alatt a gyermekkel barátságosan viselkedünk. Bevonjuk őt a műveletekbe. A tevékenységet finom mozdulatokkal végezzük, hogy fájdalmat, kényelmetlenséget semmiképpen ne okozzunk neki. A pelenkázás után fertőtlenjük (nedves fertőtlenítő kendővel) a pelenkázó asztal felületét. Minden alakalommal mi is, és a gyermek is kezet mos.
A szobatisztaságra nevelés menetét a szülőkkel közösen tervezzük meg, amikor a gyermek már hajlandóságot mutat az önállósodásra. Ez kb. 2-2.5 éves korban, ha egy-egy alkalommal tisztázásnál száraz a gyermek pelenkája, vagy ő kéri a bilit, rövid időre ráültetjük a bilire, WC-re. Mellette maradunk, míg a gyermek a szükségletét végzi, de semmiképpen nem adunk ennivalót vagy játékot a kezébe. Megdicsérjük, ha sikerül a művelet, de nem marasztaljuk el sikertelenség esetén. Ha már volt néhány sikeres próbálkozás és néhány óra után is száraz a gyermek pelenkája, akkor egy-egy délelőttöt tölthet már bugyiban. Időnként tapintatosan felajánljuk számára a bili vagy WC használatát, de nem szabad őt erőltetni, vagy hosszú ideig a bilin ültetni.
- Mosakodás
Pelenkázás, WC és bili használat után minden alkalommal kezet mosatunk a gyermekekkel. Ehhez biztosítjuk számukra a folyékony szappant, a folyó meleg vizet, minden gyermek számára külön jelével ellátott törölközőt. Minden gyermeknek van saját fogkeféje, fogmosó pohara.
Ezek az eszközök a gyermekek számára könnyen hozzáférhetőek és esztétikusak. Van a tisztálkodóhelyen egy tükör, amely segít az énkép kialakulásában. Az óvodás korúak már többnyire önállóan mosakodnak és fésülködnek, de esetenként szükségük lehet a felnőtt segítségére.
- Alvás, pihenés
A gyermekeknek életkoruk és egyéni igényeik szerint van szükségük a pihenésre. A gyermekeknek külön fekhelyet és igény szerint délelőtti, délutáni alvási lehetőséget biztosítunk. A gyermekek egymásba rakható korszerű WESCO ágyakon alszanak. Alváshoz csendes, nyugodt légkört teremtünk, mese, halk zene alkalmazásával.
- Levegőzés
A gyermekek számára igen lényeges, hogy minél több időt töltsenek a tiszta, szabad levegőn. Nálunk a családi napközinknek szép nagy játszókertje van, melyben homokozó és mozgásfejlesztő eszközök állnak a gyermekek rendelkezésére.
A napfény káros hatása és a kisgyermekek bőrének érzékenysége miatt fokozott figyelmet fordítunk az erős napsugárzás elleni védekezésre. Fokozottan ügyelünk arra, hogy: 11-15 óra között ne érje a gyerekeket közvetlen sugárzás. A gyermekek bőrének és érzékenységének megfelelő fényvédő krémet használunk. Az erős napfénytől védjük a gyermekek fejét sapka, kendő, testüket trikó, kising használatával. Gondot fordítunk a réteges, kényelmes a szabad mozgást segítő esztétikus öltözékére.
Játéktevékenységek
Napirendünk legfontosabb mozzanata a játék, amely segít a világ megismerésében és befogadásában, elősegíti a testi, értelmi, az érzelmi és szociális fejlődést. A játék által kitűnően tanul a gyerek, ezáltal megismeri az őt körülvevő környezettel, majd kipróbálhatja, kiélheti, feldolgozhatja és gyakorolhatja az életben előforduló szituációkon, így tapasztalják meg a társadalmi szokásokat
A játékba integrált tevékenységeket csempészünk be.
Fejlesztjük leleményességüket, képzelőerejüket, kreativitásukat, problémamegoldó képességüket, ezzel együtt a gyerek mozog. A mozgás folyamán kézügyessége fejlődik, tökéletesedik, izomzata erősödik. Egyre bátrabb, kitartóbb és cselekvőképesebb lesz, így önálló, hozzáértő kisembert kapunk
A játéknak kreatív személyiségfejlesztő hatása van, ezen keresztül ismerhetjük meg a személyiségét. A játék a gyerek legfőbb öröme, de ezzel együtt nevelési értéke is van. A játékon keresztül lesz a gyermek egyre önállóbb, hiszen mindent egyedül szeretni véghezvinni, kipróbálni.
A játék is csak akkor élvezetes, ha korának megfelelő feladatokkal bízzuk meg.
- gyakorló/funkcionális játékok
- szerepjáték
- barkácsolás
- dramatizálás/bábozás
- építőjáték
- szabályjátékok
A gondozónő feladata a játékkal kapcsolatban:
- nyugodt légkör biztosítása (az elmélyült játék feltételeinek a megteremtése)
- elegendő hely és idő biztosítása
- kezdeményezés és szerepvállalás a játékban
- az egyéni élmények mellett a közös élmények szerzése (együttjátszás)
- a gyermeki játék önállóságának biztosítása
Irodalmi nevelés, mese, vers
A dajkarímek, az altató, hintáztató, járni-tanító, ujjkiszámoló, állathívogató, hangutánzó népi mondókák az 0-3 éves kisgyermeket megismertetik testrészeivel, az élet nélkülözhetetlen műveleteivel és segítik a közvetlen majd a távolabbi környezet felfedezését is.
A mondókák, mondókamesék arra is alkalmasak, hogy felkeltsék és irányítsák az évszakok és az időjárás változás közötti összefüggések re a gyermekek figyelmét. A képeskönyvvel való találkozás kötetlen, kellemes együttléttel kapcsolódik össze.
Szakmai programunk keretében minden nap alkalmunk nyílik a mesélésre, mondókázásra, verselésre, többféle formában (alkalmanként angol nyelven is.)
A mesék általában lánc-, állatmesék, amit a gyermekek már megértenek.
Zenei nevelés
A zenei nevelés a gyermekeket élményhez juttatja, felkelti zenei érdeklődésüket, formálja zenei ízlésüket, esztétikai fogékonyságukat. Ezen kívül fejleszti a gyermekek zenei hallását, ritmusérzékét, zenei emlékezetét, játékos zenei alkotókedvét.
Szeretnénk a legkisebbek számára is értékes, művészien szép és egyszerű zenei anyagot szolgáltatni. A játékos mozgással kísért dalokat magyarul és angolul hallhatja a gyerek minden nap, figyelünk arra, hogy a nap bármely szakában legyen lehetőség éneklésre, mondókázásra vagy körjátékokra.
Vizuális nevelés
A vizuális nevelés összetett, sokszínű nevelési folyamat. Magába foglalja a rajzolást, festést, mintázást, konstruálást, műalkotásokkal való ismerkedést. Egyik legfontosabb feladatunk, hogy felkeltsük a gyermekekben az ábrázolás anyagaival, eszközeivel való tevékenység vágyát és eljussanak az alkotás öröméhez. A különböző eszközök (zsírkréta, gyurma, ecset stb.) egész nap a rendelkezésükre áll.
Környezet megismerésére nevelés
A környezettel való ismerkedés a nevelés egészében érvényesülő folyamat. A környezettel való ismerkedés közben alakul a gyermek társas magatartása, fejlődik a beszédmegértő és nyelvi kifejező képessége. A környezet megismerése elősegíti, hogy a gyerekek maguk fedezhessék fel a környezetük tárgyait, jelenségeit. Továbbá lehetőséget ad minél több érzékszervvel való tapasztalásra. Fontos, hogy gyermekkorban alakuljon ki a környezettel való harmonikus kapcsolat és a természet szeretete és tisztelete. Beszélgetünk a gyerekekkel minden nap mindarról, ami körül vesz minket: család, évszakok, testünk, állatok, növények, színek stb.
Matematika
A matematikai nevelésnek meghatározó szerepe van a gyermekek képességeinek fejlesztésében, elsősorban az érzékelés, észlelés, megfigyelés területein. Feladatunk, hogy olyan játékhelyzeteket teremtsünk a gyermekek számára, ahol ezekkel találkozhat. (építőkockából épített torony, ujjainkkal kapcsolatos számolós mondókák.) A környezet megismerése szoros kapcsolatban van a matematikai neveléssel. A kisgyermek környezete révén gyűjt tapasztalatokat arról, hogy pl. az egyik ház nagyobb, mint a másik, vagy az egyik utca hosszabb, mint a mellette lévő.
Testnevelés, mozgás
A kisgyermek életében legfontosabb tevékenység a mozgás. Igyekszünk a nap folyamán minden lehetőséget kihasználni arra, hogy a gyerekek a szabad levegőn mozoghassanak, futkározhassanak. A mozgás fejleszti a testi képességeket, az ügyesség sokféle formáját, a testi erőt, a gyorsaságot, állóképességet. Az örömmel végzett gyakorlatok és játékok elősegítik a gyerekek helyes testtartásának kialakulását. A rendszeres mozgás, kedvezően befolyásolja az egész szervezet növekedését. Kiemelkedően fontosnak tartjuk, hogy a testnevelés középpontjában a játékos mozgás álljon, és ez a gyermek számára az aktív pihenés egy formája.
Nevelői programunk évszakokra bontva
ŐSZ
szeptember – október – november hónapra
Cél:
Beszoktatás, ismerkedés a szülőkkel, gyerekekkel
Családlátogatások
Az ősszel kapcsolatos fogalmak megismerése
Időjárás, levélhullás, öltözködés
Az ősz színei (barna, sárga, piros)
Őszi gyümölcsök, őszi termények megismerése
Márton nap megünneplése
Módszer:
Szülővel történő fokozatos beszoktatás
Beszélgetünk az időjárásról. Melegebben kell öltözni!
Séta az őszi udvaron, levelek, termések gyűjtése
A gyerekekkel terményeket és gyümölcsöket kóstoltatunk (répa, zöldség, burgonya, káposzta, alma, körte)
Képeskönyv nézegetése
Versek, mondókák, énekek:
Fújja a szél a fákat
Esik az eső
Érik a szőlő
Csiga-biga gyere ki
Dombon törik a diót
Csip-csip csóka
Ez elment vadászni
Mesék:
Tücsök és a hangya
Öreg néne őzikéje
Kipp kopp a gesztenye gyerek
A répa
Bogyó és Babóca minden mennyiségben
Kreatív tevékenységek:
Levelek préselése, ragasztása
Levélszínezés, festés
Termésekből figurák készítése
Gyurmázás
TÉL
december – január – február hónapra
Cél:
A téli időjárás és természet megismerése
Tél színeinek megismerése
Ismerkedés a hóval, hóember építés
Mikulás várása
Karácsonyi készülődés
Madarak megfigyelése
Télbúcsúztatás
Farsangolás
Módszer:
Beszélgetünk az időjárásról. Rétegesen kell öltözködni! Hideg fogalma
Játék a hóban, hóember építés
Hó állagának megfigyelése az udvaron és a szobában
Madáretetés
Felkészítjük a gyerekeket a Mikulás érkezésére. Beszélgetünk a Mikulásról.
Mikulásról szóló mesekönyveket nézegetünk
Adventi készülődés, ráhangolódás az ünnepre
Díszek készítése
Télbúcsúztatás, farsangi bál, álarc, sapkák készítése
Zenehallgatás, tánc
Versek, mondókák, énekek:
Itt kopog, ott kopog
Hull a hó
Hull a pelyhes fehér hó
Kis Karácsony, nagy Karácsony
Olvadás
Konyhabál
Télapó itt van
Mesék:
Öreg néne őzikéje
Téli lakoma
Barna mackó kuckója
Kreatív tevékenységek:
Papírtépés
Fenyőragasztás papírból
Tobozfestés, diófestés
Nyomdázás, gyurmázás
Farsangi szemüveg, álarcfestés
Télapókészítés kartonból
Karácsonyi díszek készítése só-liszt gyurmából
TAVASZ
március – április – május hónapra
Cél:
Az ébredő természet megfigyelése
Öltözködés, időjárás
Tavaszi színek megismerése
Húsvét, nyuszi várás
Anyák napja
Gyermeknapi programok megszervezése
Módszer:
Séta az udvaron, felfedezzük a virágzó ibolyát, megnézzük a fák duzzadó rügyeit, rügyeztetés, zöldül a fű, megjelennek a bogarak, vidáman csiripelnek a madarak
Beszélgetünk az időjárásról. Melegebben süt a nap, öltözködés, kevesebb és vékonyabb ruha kell
Tojásokat és tavaszi virágokat festünk
Anyák napjára verset tanulunk, ajándékot készítünk
Gyermeknapi rendezvény (arcfestés, lufi fújás, szappanbuborék fújás, játék, rajzolás krétával)
Versek, mondókák, énekek:
Süss fel nap
Nyuszi Gyuszi fekszik árokban
Búj-búj zöldág
Nyuszi fülét hegyezi
Orgona ága
Hová mész te kis nyulacska
Mesék:
A három nyúl
Csiga biga néne
Kreatív tevékenységek:
Papírvirágok festése, színezése
Tojás festése, színezése
Papírvágás (ollózás, ragasztás)
Ujjfestés
Tésztából nyaklánc fűzése
Anyák napjára ajándék készítése, papírból, főzött gyurmából, vagy só-liszt gyurmából, tenyérnyomat készítése.
NYÁR
június – július – augusztus hónapra
Cél:
Nyári időjárás ismertetése
Védelem a nyári erős naptól
Nyári gyümölcsök ismertetése
Öltözködés
Minél több időt töltünk a szabadban
Módszer:
Beszélgetünk az időjárásról, fejüket védjük a nap sugaraitól kalappal, bőrüket naptejjel óvjuk
Nyári élet az udvaron, homokozás, pancsolás
Nyári gyümölcsök ízlelése, kóstolása
Versek, mondókák, énekek:
Ugráljunk, mint a verebek
Fújja a szél a fákat
Két kis madár ül a fán
Kreatív tevékenységek:
Rajzolás, színezés a teraszon
Gyurmázás
Festés
Programjaink, ünnepeink
Programjainkkal igyekszünk változatos tevékenységeket nyújtani a gyerekek számára. Rendezvényeink között vannak családi események is ahol a szülőket és a gyerekeket közösen várjuk, mindenki számára élvezhető programokkal.
Szeptember
Ismerkedő est szervezése, ahol jelen van a családi napközibe járó gyermek egész családja.
Október
Szüreti mulatságok
Betekintést nyerhetünk abba, hogyan is történik a szüret. Megmutatjuk, hogyan lesz a szőlőből először must, majd bor. Közben különböző kézműves foglalkozások keretein belül az őszi hangulatot próbáljuk megjeleníteni. Pl: leveleket préselünk, festünk, őszi termésekből képeket készítünk. Persze a nap végén nem maradhat el a szüreti bál sem! A táncos cipőt senki se hagyja otthon!!!!
November
Halloween - Tökünnep
Mostanában már Magyarországon is ünnepeljük a Halloween-t. A gyermekek számára egy jó alkalom arra, hogy esetleg beöltözhessenek valami érdekes ruhába. Mi is megpróbálunk rengeteg különleges eseménnyel, programmal kedveskedni.
December
Mikulás, Karácsony ,Adventi készülődés
December nagyon zsúfolt hónap. Sok dolga van mindenkinek, hiszen jön a mikulás, majd Karácsonyra az egész család számára be kell szerezni az ajándékokat. Mi is szeretnénk ezt a két alkalmat kiemelni, és közösségben egy játékos, szórakoztató délutánt szerezni a gyermekek számára.
Január
A didergő tél
Oly hosszúnak ígérkezik ez a tél is. Jó lenne valamivel feldobni ezt a sötét, hideg időszakot. Üljünk a szőnyegre egy forró teával, vagy forró csokival és hallgassunk gyönyörű történeteket, nézzünk meg egy diafilmet, vagy csak bújjunk össze és elmúlik a didergésünk. Játékos mesedélutánnal, sok-sok érdekes programmal próbáljuk magunkat is ébren tartani, ha már a természet alszik.
Február
Farsang
Csillogó- villogó ruhába öltözve próbáljuk elzavarni a telet. Megemlékezünk a farsangról, mint népszokásról, majd zenés táncos mulatság közepette próbáljuk szórakoztatni egymást. Természetesen a farsangi fánk sem maradhat ki házi lekvárral.
Valentin nap
Kedves üzenetekkel kedveskedünk egymásnak. Az írás helyett mi a rajzolást, kreatívkodást választjuk, és ezekkel lepjük meg egymást, ezzel tesszük izgalmassá, széppé ezt a napot. Szívecskés vagy piros ruhába öltözünk, szív alakú ételeket készítünk.
Március
Tavaszköszöntő
Végre láthatjuk a Napocska első sugarait. Együtt próbáljuk ébresztgetni a természetet. Érdekes kirándulás teszünk egy képzeletbeli mezőn, lerajzolhatjuk óriásiban, letehetjük a szoba közepére, ahol sok mozgásos feladat vár a gyerkőcökre.
Április
Furcsaságok napja (bolondok napja)
Ki ne szeretné elveszteni a fejét, még ha csak egyetlen napra is. Itt a lehetőség!!! A nap mottója: Bolondozás engedélyezett. Ezen a napon minden szabad. (Na persze bizonyos kereteken belül) Jó néha elengedni magunkat és csalafintaságokon törni a fejünket.
Kerti munkák
Hozd magaddal kerti eszközeidet és segíts széppé tenni környezetünket!!! A gyerekek mindig utánzással tanulnak. Ha mindent időben mutatunk meg nekik, és ezzel felkeltjük érdeklődésüket, nekik is igényük lesz arra, hogy a saját kertjükben tevékenykedhessenek. Ásózhassanak, összegyűjthessék a leveleket stb.
Húsvét
Néphagyományainkat tisztelve, mi is szeretnénk megünnepelni a Húsvétot. Meglátogat minket a húsvéti nyuszi. A kisebb gyerekeknek a lányok eldugják a tojást, míg a nagyobbak egy kosárba kapják az ajándékot. A családi napközit feldíszítjük színes tojásokkal. A locsolkodás „locsolás”minden mókás változatát kipróbáljuk. Mind a fiúk, mind a lányok kapnak ajándékot. Kézműves foglalkozásokkal, sok-sok érdekes programmal tesszük ezt a különleges ünnepet színessé
Május
Piknik day
Saját magunk elkészítjük az elemózsiás kosarunkat, pokrócokkal felszerelve útnak indulunk. Madarakkal, fákkal és növényekkel ismerkedünk meg. A helyszínen akadályversenyt rendezünk.
Anyák napja
„Az anya, az igazi édesanya a legcsodálatosabb ember a világon. Ő a tündéri hang, aki jó éjt kíván; aki mesél neked egy vidám nap után.”- megemlékezünk az édesanyákról, nagymamákról.
Gyermeknap
Számtalan színes programmal, hagyományos gyermeknapi rendezvénnyel készülünk. Itt most tényleg minden RÓLUK szól. Interaktív bábelőadás várja a kicsiket.
Június-Július-Augusztus
Különböző táborokat szervezünk
- Bogyó és Babóca tábor
- állatbarát tábor
- mesék vándorútján
- kreatív kézműves tábor.
Egyéb
1.) Egészségügyi ellátás, betegség
Intézményünk csak egészséges, életkorának megfelelő oltással rendelkező gyermeket vesz fel. A háziorvosának nyilatkozni kell arról, hogy a gyermek közösségbe mehet.
A szülőnek betegség esetén legkésőbb 9. 00 óráig jelezni kell a családi napközi felé, hogy a tárgynaptól a szolgáltatásunkat nem veszi igénybe.
Betegség miatti hiányzást követően az ellátás folytatásának feltétele a gyermek gyógyultságát tanúsító háziorvosi igazolás bemutatása.
A családi napközink gyógyszert nem vehet át a szülőtől.
2.) Balesetvédelem
Az ellátás helyszínén az ellátást végző a balesetvédelmi feltételeket biztosítja. Ezeket a családi napközi munkatársa rendszeresen ellenőrzi, az esetleges hiányosságot írásban észrevételezi, melynek elhárítását határidőhöz köti.
3.) Ruházat
A gyermekek saját ruhájukat használják, és szüleik gondoskodnak az évszaknak megfelelő váltóruháról, kinti benti cipőről, fogkeféről, pelenkáról, egyéni esetekben törlőkendőről, ágyneműről. A tisztálkodással kapcsolatos és mosási tevékenységről az intézményünk gondoskodik. (fogkrém, fürdető, papír zsebkendő, szalvéta, törölköző)