A Flamingó BölcsiOvi a bölcsődés korú csoportjában 7 főt tud fogadni.
Beszoktatás
A gyerek számára fontos, hogy a gondozónőt és az intézményt az érzelmi biztonságot adó szülők jelenlétében látja először.
A szülőkkel való első találkozás alkalmával bemutatjuk az intézményt,
megmutatjuk és átbeszéljük a Szakmai programunkat, ismertetjük a Házirendet,
Napirendet és Heti rendet.
A beszoktatás a szülővel együtt történik. A
beszoktatás a gyermek alkalmazkodásának segítése érdekében maximum 2 hét.
- Az első héten az anyával együtt van jelen a gyermek.
Ebben az esetben a szülő végzi a gondozási műveleteket, és a gondozónő
fokozatosan veszi át a gyermek gondozását, amit a gyermek elfogad. Fokozatosan
emeljük az itt tartózkodás idejét.
A második héten már a gyermek a szülő állandó
jelenléte nélkül van az intézményben. Az alvás jelenti a legnagyobb
nehézséget a beszoktatás alatt, így fontos, hogy elalvás előtt és közvetlen
utána a szülő az intézményben tartózkodjon.
A napközbeni gyermekfelügyelet bölcsődés korú csoportjában végzett gondozásunk céljai
- A Flamingó BölcsiOviban felvállaljuk a
20 hetes kortól 3 éves korig a gyermekek napközben ellátásán , gondozásán túl,
a gyermekek életkori és egyéni sajátosságainak megfelelő képzést.
Szem előtt tartjuk, hogy minden gyermek más, így egyéni fejlődésük ütemét az
egészséges és harmonikus személyiség kialakulásához igazítjuk.
- Az ellátás és szolgáltatás során szem előtt tartjuk
mindenekelőtt a gyermekek érdekeit, ezen kívül figyelembe vesszük a szülők
igényeit is.
-A gyermeket minden egyes tevékenységgel neveljük,
megtanítjuk mi a különbség jó és rossz között.
-A gyermekközösség segítségével, és aktív részvételével
önállóságra neveljük őket
- Gondosan előkészített, megtervezett, és egymásra
épülő "foglalkozásaink" segítségével memóriájukat, logikus
gondolkodásukat fejlesztjük.
- A foglalkozásaink megszerettetése, elfogadása és
megélése mellett fontos szerepet szánunk a jó hangulat, a szeretet és a
biztonságot nyújtó légkör megteremtésére.
- Kiemelt szerepet fordítunk az önképzés fontosságára,
hogy a családi napközinket elhagyó gyermek eleget tudjon tenni a mai változó és
mindig megújuló kihívásoknak.
Tudatos Montessori-pedagógia alkalmazása
A gondozási feladatokon kívül rendkívül fontos a kiegészítés, amelyre azért van szükség, mert a hagyományos bölcsőde nem alkalmas a képességek tudatos, szakszerű kisgyermekkori fejlesztésére.
Kiegészítés
nélkül tehát a képességek fejlődésének legfontosabb korszakából, az első három
évből teljesen kimarad a tudatos pedagógia. Pedig az észlelés, figyelem,
emlékezet, gondolkodás, nagymozgás, finommozgás, beszédértés, beszédprodukció,
szociális kompetenciák fejlesztése éppen ilyenkor a leghatékonyabb, 0-3
éves korban lehet a legtöbb pozitív eredményt a legkönnyebben elérni.
A
legfontosabb korszak a gyermek jövőjében
0-3
éves korban alakulnak ki az életünket leginkább meghatározó alapképességeink,
mégis ilyenkor érvényesül a legkevesebb pedagógiai szaktudás a velük
foglalkozó intézmények közül. Ebben a később már nem pótolható időszakban
történik meg az egész életünket gyökeresen meghatározó alapfunkciók
megszilárdulása, de a hagyományos bölcsőde nem alkalmazza azokat az
egyénreszabott módszereket, amelyekről régóta tudjuk, hogy a gyermek
képességeinek fejlődését pozitív irányba befolyásolják.
A
tanulási zavarok megelőzése 0-3 éves korban a leghatékonyabb
Heti
rendszeres, szakszerű, egyénreszabott, játékos, kiscsoportos foglalkozással a
leghatékonyabban ebben az időszakban lehet megelőzni a figyelmi-, viselkedési-
és tanulási zavarok későbbi kialakulását.
Szülőkkel való kapcsolattartás
- fogadóóra
Tanévenként 4-5 fogadóórát tartunk, ahol
megbeszéljük, megvitatjuk gyerekeink fejlődése érdekében az aktuális témákat.
- nyíltnap
A nyíltnapok keretein belül a szülők
egy-egy foglalkozás részévé válhatnak, meggyőződhetnek arról, hogy a gyerekük
mit is tevékenykedik, tanul a mi napközinkben.
- közös programok
A családias hangulat kialakulása érdekében
közös családi napokat tartunk. Minden család bemutathatja milyen is az ő
életük.
- faliújság
Az intézmény életével és a gyerekekkel kapcsolatos
aktualitásokat itt tesszük nyilvánossá. Minden fontos információt így közlünk a
szülőkkel.
- internet, telefon
Hogy nyoma is legyen azoknak a kéréseknek,
vagy éppenséggel köszönetnyilvánításnak, a nyomtatott és személyre szóló
kapcsolattartás módja a telefon és az internet.
Heti rend
Torna: A
másfél- három éves korú gyerekek életében az egyik legélvezetesebb elfoglaltság
a mozgás. Igyekszünk minden lehetőséget megragadni nap, mint nap, hogy a
gyerekek „kitombolhassák” magukat, eléggé elfáradjanak ahhoz, hogy az
egészséges étkezéssel és alvással ne legyen gond. Megpróbálunk a lehető legtöbb
időt a szabadban tölteni és fejleszteni a gyerekek ügyességét, testi erejét,
gyorsaságát, állóképességét, hiszen egészséges gyerek csak rendszeres mozgással
képzelhető el.
Az örömmel végzett gyakorlatok, és játékok
a gyerekek helyes testtartását segíti elő.
A megfelelően irányított mozgás hozzájárul
az egész szervezet, test növekedéséhez.
Flamingó zene: Legfőbb célunk, hogy a zene már ilyen korba élményt
nyújthasson a gyerek számára. A zenei nevelés formálja zenei ízlésüket,
esztétikai fogékonyságukat és élményekhez juttatja őket.
Fontos, hogy egyszerű dallamokat,
mondókákat, körjátékokat tanítsunk nekik, mindig az életkorukat figyelembe
véve.
Dalainkat hangszerekkel kísérjük,
lehetőség van a furulyázás elsajátítására. A zenélést közösen végezzük, így
mindenki fontosnak érezheti magát.
Kézműves foglalkozás: A
kézművesség minden egyes ága, fajtája ide tartozik.
Pl. rajzolás, festés, tépés, ragasztás
stb.
Legfontosabb nevelési feladatunk, hogy az
ábrázolással, eszközökkel felkeltsük érdeklődésüket, finomítsuk szép érzéküket,
és olyan alkotásokat végeztessünk velük, amelyekben örömüket lelik.
A foglalkozásokat rugalmasan kezeljük. Nem
az a lényeg, hogy minden az előírtaknak megfelelően pontosan történjen, hanem
hogy a gyerek jól érezze magát, ne érezze, hogy neki ezt és ezt kötelező
csinálni, mert máskülönben büntetést kaphat.
Derűs, szeretetteljes légkört
szeretnénk kialakítani, hogy testi-lelki fejlődésük optimális legyen.
A foglalkozások folyamán a folyamatos
egymásra épülő gondozás és nevelés észrevétlenül történik.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése