Bölcsi

A Flamingó BölcsiOvi a bölcsődés korú csoportjában 7 főt tud fogadni.


Beszoktatás

A gyerek számára fontos, hogy a gondozónőt és az intézményt az érzelmi biztonságot adó szülők jelenlétében látja először. A szülőkkel való első találkozás alkalmával bemutatjuk az intézményt, megmutatjuk és átbeszéljük a Szakmai programunkat, ismertetjük a Házirendet, Napirendet és Heti rendet.

A beszoktatás a szülővel együtt történik. A beszoktatás a gyermek alkalmazkodásának segítése érdekében maximum 2 hét.
- Az első héten az anyával együtt van jelen a gyermek. Ebben az esetben a szülő végzi a gondozási műveleteket, és a gondozónő fokozatosan veszi át a gyermek gondozását, amit a gyermek elfogad. Fokozatosan emeljük az itt tartózkodás idejét.

A második héten már a gyermek a szülő állandó jelenléte nélkül van az intézményben. Az alvás jelenti a legnagyobb nehézséget a beszoktatás alatt, így fontos, hogy elalvás előtt és közvetlen utána a szülő az intézményben tartózkodjon.


A napközbeni gyermekfelügyelet bölcsődés korú csoportjában végzett gondozásunk céljai

- A Flamingó BölcsiOviban  felvállaljuk a 20 hetes kortól 3 éves korig a gyermekek napközben ellátásán , gondozásán túl, a gyermekek életkori  és  egyéni sajátosságainak megfelelő képzést. Szem előtt tartjuk, hogy minden gyermek más, így egyéni fejlődésük ütemét az egészséges és harmonikus személyiség kialakulásához igazítjuk.

- Az ellátás és szolgáltatás során szem előtt tartjuk mindenekelőtt a gyermekek érdekeit, ezen kívül figyelembe vesszük a szülők igényeit is.

-A gyermeket minden egyes tevékenységgel neveljük, megtanítjuk mi a különbség jó és rossz között.

-A gyermekközösség segítségével, és aktív részvételével önállóságra neveljük őket

- Gondosan előkészített, megtervezett, és egymásra épülő "foglalkozásaink" segítségével memóriájukat, logikus gondolkodásukat fejlesztjük.

- A foglalkozásaink megszerettetése, elfogadása és megélése mellett fontos szerepet szánunk a jó hangulat, a szeretet és a biztonságot nyújtó légkör megteremtésére.

- Kiemelt szerepet fordítunk az önképzés fontosságára, hogy a családi napközinket elhagyó gyermek eleget tudjon tenni a mai változó és mindig megújuló kihívásoknak.


Tudatos Montessori-pedagógia alkalmazása

A gondozási feladatokon kívül rendkívül fontos a kiegészítés, amelyre azért van szükség, mert a hagyományos bölcsőde nem alkalmas a képességek tudatos, szakszerű kisgyermekkori fejlesztésére. 
Kiegészítés nélkül tehát a képességek fejlődésének legfontosabb korszakából, az első három évből teljesen kimarad a tudatos pedagógia. Pedig az észlelés, figyelem, emlékezet, gondolkodás, nagymozgás, finommozgás, beszédértés, beszédprodukció, szociális kompetenciák fejlesztése éppen ilyenkor a leghatékonyabb, 0-3 éves korban lehet a legtöbb pozitív eredményt a legkönnyebben elérni.
A legfontosabb korszak a gyermek jövőjében
0-3 éves korban alakulnak ki az életünket leginkább meghatározó alapképességeink, mégis ilyenkor érvényesül a legkevesebb pedagógiai szaktudás a velük foglalkozó intézmények közül. Ebben a később már nem pótolható időszakban történik meg az egész életünket gyökeresen meghatározó alapfunkciók megszilárdulása, de a hagyományos bölcsőde nem alkalmazza azokat az egyénreszabott módszereket, amelyekről régóta tudjuk, hogy a gyermek képességeinek fejlődését pozitív irányba befolyásolják.
A tanulási zavarok megelőzése 0-3 éves korban a leghatékonyabb
Heti rendszeres, szakszerű, egyénreszabott, játékos, kiscsoportos foglalkozással a leghatékonyabban ebben az időszakban lehet megelőzni a figyelmi-, viselkedési- és tanulási zavarok későbbi kialakulását. 


Szülőkkel való kapcsolattartás

- fogadóóra

Tanévenként 4-5 fogadóórát tartunk, ahol megbeszéljük, megvitatjuk gyerekeink fejlődése érdekében az aktuális témákat.

- nyíltnap

A nyíltnapok keretein belül a szülők egy-egy foglalkozás részévé válhatnak, meggyőződhetnek arról, hogy a gyerekük mit is tevékenykedik, tanul a mi napközinkben.

- közös programok

A családias hangulat kialakulása érdekében közös családi napokat tartunk. Minden család bemutathatja milyen is az ő életük.

- faliújság

Az intézmény életével és a gyerekekkel kapcsolatos aktualitásokat itt tesszük nyilvánossá. Minden fontos információt így közlünk a szülőkkel.

- internet, telefon

Hogy nyoma is legyen azoknak a kéréseknek, vagy éppenséggel köszönetnyilvánításnak, a nyomtatott és személyre szóló kapcsolattartás módja a telefon és az internet.

Heti rend


Torna: A másfél- három éves korú gyerekek életében az egyik legélvezetesebb elfoglaltság a mozgás. Igyekszünk minden lehetőséget megragadni nap, mint nap, hogy a gyerekek „kitombolhassák” magukat, eléggé elfáradjanak ahhoz, hogy az egészséges étkezéssel és alvással ne legyen gond. Megpróbálunk a lehető legtöbb időt a szabadban tölteni és fejleszteni a gyerekek ügyességét, testi erejét, gyorsaságát, állóképességét, hiszen egészséges gyerek csak rendszeres mozgással képzelhető el.
Az örömmel végzett gyakorlatok, és játékok a gyerekek helyes testtartását segíti elő.
A megfelelően irányított mozgás hozzájárul az egész szervezet, test növekedéséhez.

Flamingó zene: Legfőbb célunk, hogy a zene már ilyen korba élményt nyújthasson a gyerek számára. A zenei nevelés formálja zenei ízlésüket, esztétikai fogékonyságukat és élményekhez juttatja őket.
Fontos, hogy egyszerű dallamokat, mondókákat, körjátékokat tanítsunk nekik, mindig az életkorukat figyelembe véve.
Dalainkat hangszerekkel kísérjük, lehetőség van a furulyázás elsajátítására. A zenélést közösen végezzük, így mindenki fontosnak érezheti magát.

Kézműves foglalkozás: A kézművesség minden egyes ága, fajtája ide tartozik.
Pl. rajzolás, festés, tépés, ragasztás stb.
Legfontosabb nevelési feladatunk, hogy az ábrázolással, eszközökkel felkeltsük érdeklődésüket, finomítsuk szép érzéküket, és olyan alkotásokat végeztessünk velük, amelyekben örömüket lelik.
A foglalkozásokat rugalmasan kezeljük. Nem az a lényeg, hogy minden az előírtaknak megfelelően pontosan történjen, hanem hogy a gyerek jól érezze magát, ne érezze, hogy neki ezt és ezt kötelező csinálni, mert máskülönben büntetést kaphat.
 Derűs, szeretetteljes légkört szeretnénk kialakítani, hogy testi-lelki fejlődésük optimális legyen.
A foglalkozások folyamán a folyamatos egymásra épülő gondozás és nevelés észrevétlenül történik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése